پر بازدید ترین موزه های دنیا

به گزارش مجله ابوذریون، موزه های پر بازدید دنیا

آیا دوست دارید نقاشی های باشکوه هنرمندانی مثل ون گوگ، سالوادور دالی و لئوناردو داوینچی را ببینید؟ همه این آثار و مجموعه های هنری که پر از هیجان، تعجب، زیبایی و رمز و راز هستند یاری می نمایند تا تاریخ زندگی افراد گوناگون را ببینیم پس تعجبی ندارد که افراد زیادی از موزه ها تماشا می نمایند، با خبرنگاران همراه باشید چون می خواهیم درباره پر بازدید ترین موزه های دنیا و اینکه کدام موزه ها هواداران بیشتری دارند صحبت کنیم.

پر بازدید ترین موزه های دنیا

موزه لوور؛ پاریس

موزه لوور که در ابتدا در قرن 12 به عنوان یک قلعه ساخته شده بود بعدها از معروف ترین موزه های دنیا شد، این موزه با شکل نمادین خود معروف ترین و پر بازدید ترین موزه دنیا و از اولین جاذبه های پاریس می باشد. در این موزه بیش از 380,000 اشیاء و 35,000 آثار هنری وجود دارد، نگاه کردن به آثار این موزه نشان می دهد که چگونه انسان از دوره پیش از تاریخ تا به امروز رشد و پیشرفت داشته است.

موزه ملی چین؛ پکن

موزه ملی چین که به هنر و تاریخ چین اختصاص دارد فقط 12 سال از ساختش می گذرد اما پیروز به ساخت مجموعه ای بیش از 1 میلیون اقلام شده است. این موزه با 28 سالن نمایش تازه در سال 2013 حدود 7.5 میلیون بارزدید کننده داشته است که آن را تبدیل به دومین موزه پر بازدید دنیا کرد.

موزه ملی تاریخ آمریکا؛ واشنگتون دی سی

موزه ملی تاریخ آمریکا با داشتن مجموعه ای درخشان از 126 میلیون نمونه از گیاهان، حیوانات، فسیل، سنگ، شهاب سنگ، آثار هنری و غیره پر بازدید ترین موزه در آمریکا است. این موزه 128 دانشمند حرفه ای تاریخ طبیعی دارد و در تمام روزهای سال باز است و هزینه ورودی هم ندارد.

موزه بریتانیا؛ لندن

موزه بریتانیا که در سال 1753 تاسیس شد به تاریخ و فرهنگ انسان اختصاص دارد. 8 میلیون مجموعه این موزه بزرگ ترین و جامع ترین مجموعه ها در دنیا هستند. پر بازدید ترین موزه بریتانیا فرهنگ انسان را از ابتدا تا کنون نشان می دهد.

موزه هوا و فضا؛ واشنگتون

بخشی از موسسه اسمیتسونیان، موزه هوا و فضای ملی است که دارای بزرگ ترین مجموعه از هواپیماها و فضاپیماهای تاریخی است. این موزه در سال 1946 تاسیس شد و در سال 2014 حدود 6.7 میلیون بازدید کننده داشته که آن را تبدیل به پنجمین موزه پر بازدید دنیا نموده است.

نگار خانه ملی؛ لندن

نگار خانه ملی لندن که در میدان ترافالگار در مرکز شهر قرار گرفته است موزه ای هنری است که دارای بیش از 2,300 نقاشی است که تاریخ آن ها به اواسط قرن 13 تا 1900 برمی شود. نگار خانه دارای آثار هنری بعضی از معروف ترین هنرمندان دنیا مثل لئوناردو داوینچی و ونسان ون گوگ است.

موزه متروپولیتین هنر؛ نیویورک

موزه متروپولیتین در سال 1870 تاسیس شد و دارای مجموعه ای دائمی حاوی بیش از 2 میلیون آثار هنری است که در 17 بخش نگهداری می شوند. این موزه با مساحت 190,000 متر مربع بزرگ ترین موزه استان متحده و یکی از بزرگ ترن موزه های دنیا است.

موزه واتیکان؛ واتیکان

موزه واتیکان که به وسیله پاپ ژولیوس دوم در اوایل قرن 16 تاسیس شد مجموعه آثاری را که به وسیله کلیسای کاتولیک رم در طول قرن ها ساخته شد را نمایش می دهد، این موزه پر از مجسمه های کلاسیک معروف و مهمترین شاهکارهای هنر رنسانس دنیا است.

منبع: list25.com

منبع: الی گشت
انتشار: 14 شهریور 1401 بروزرسانی: 14 شهریور 1401 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 2275

به "پر بازدید ترین موزه های دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پر بازدید ترین موزه های دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید