چند توصیه برای مراقبت از پوست در سرما

به گزارش مجله ابوذریون، با تغییر فصل و سرد شدن هوا حفظ سلامت پوست به اندازه سلامت کل بدن اهمیت بیشتری پیدا می نماید و احتیاج به مراقبت و توجه مضاعف دارد.

چند توصیه برای مراقبت از پوست در سرما

به گزارش خبرنگاران، همزمان با سرد شدن هوا تقویت سیستم ایمنی بدن برای مقابله با بیماری های مختلف به مراتب مهم تر می گردد و در این شرایط توجه به رژیم غذایی و سبک زندگی سالم برای یاری به تناسب اندام و حفظ سلامت عمومی بدن حیاتی تر است.

برخی افراد با تغییر فصل و افزایش باد و سرما ممکن است عارضه های پوستی بیشتری خشکی پوست یا اگزما را تجربه نمایند و در برخی ها نیز واکنش پوست نسبت به محصولات مختلف بهداشتی و آرایشی در این فصل تغییر می نماید؛ مثلا در نواحی از پوستِ صورت شامل پیشانی و بینی که اصلاحا ناحیه T گفته می گردد، ترشح چربی از غدد پوستی افزایش می یابد.

به گزارش سایت تخصصی ان دی تی وی، برهمین اساس متخصصان پوست برای مراقبت بهتر از سلامت این عضو حیاتی همزمان با تغییرات فصلی، پنج توصیه ساده را ارائه می نمایند که انجام آنها در اغلب موارد می تواند مفید باشد یا دست کم این مسائل را به حداقل برساند:

- در هنگام شست و شوی پوست صورت و بدن حتما از آب ولرم به جای آب خیلی داغ یا خیلی سرد بهره ببرید. آب ولرم مانع از خشکی پوستِ صورت می گردد.

- از صابون های ملایم با pH متعادل بهره ببرید. اگر پوست تان خیلی خشک است پیش از دوش دریافت از روغن زیتون یا روغن نارگیل بهره ببرید. همچنین اگر پوستِ خیلی خشکی دارید شاید بهتر باشد صابون را فراموش نموده و برای انتخاب جایگزین مناسب با یک متخصص پوست مشورت نمایید.

- در طول روز به اندازه کافی و در فواصل منظم آب بنوشید.

- حتما به طور منظم از کرم های مرطوب نماینده بهره ببرید و همچنین توصیه می گردد در ماه های سرد، مرطوب نماینده های سبک تر و فاقد چربی را انتخاب نمایید که خاصیت آبرسانی بیشتری دارند.

- اگر احتیاج به پوشیدن البسه پشمی پیدا می کنید حتما زیر آن، پوشاکی سبک تر از جنس کتان به تن کنید چرا که پوستِ بسیاری افراد در تماسِ مستقیم با الیاف پشم، دچار واکنش های آلرژیک و بروز راش یا همان جوش های ریز و خارش دار می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 آذر 1399 بروزرسانی: 1 آذر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1415

به "چند توصیه برای مراقبت از پوست در سرما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند توصیه برای مراقبت از پوست در سرما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید