چیز کیک پرتقالی بدون فر بپزید

به گزارش مجله ابوذریون، خبرنگاران : چیز کیک پرتقالی یک دسر خوشمزه برای شما و عزیزان تان است.

چیز کیک پرتقالی بدون فر بپزید

طرز تهیه چیز کیک پرتقالی را در ادامه مشاهده کنید.

به گزارش خبرنگاران، چیز کیک نوعی دسر بین المللی و پرطرفدار است که بدون احتیاج به فر می توان آن را آماده کرد. به همین منظور در ادامه، فیلمی از طرز تهیه چیز کیک پرتقالی یخچالی را منتشر نموده ایم.

چیزکیک را با طعم های مختلفی می گردد درست کرد و یکی از این طعم ها چیزکیک پرتقالی است. چیزکیک پرتقالی طعم بسیار خوبی دارد و فوق العاده خوشمزه است. در ادامه با طرز تهیه چیز کیک پرتقالی یخچالی بدون قالب کمربندی با پایه بیسکویت به صورت مرحله به مرحله آشنا می شوید.

مواد لازم برای تهیه چیزکیک پرتقالی

بیسکویت پتی بور 2 بسته

کره 100 گرم

آب پرتقال یک لیوان

پنیر ماسکارپونه (یا پنیر خامه ای) یک بسته 200 گرمی

خامه یک بسته 200 گرمی

شکر 3 قاشق غذاخوری

وانیل نوک قاشق چای خوری (به دلخواه)

پرتقال فیله شده 1 عدد

پودر ژلاتین 1 قاشق غذاخوری

ژله پرتقالی 1 بسته

طرز تهیه چیزکیک پرتقالی بدون فر

مرحله اول، خرد کردن بیسکویت

برای درست کردن چیزکیک پرتقالی با پایه بیسکویت ابتدا بیسکویت ها را داخل یک کیسه فریزر بریزید و با گوشت کوب بکوبید تا کامل پودر گردد. کره را روی حرارت غیر مستقیم یا کم آب کنید. سپس بیسکویت پتی بور خرد شده را با کره آب شده مخلوط کنید.

برای درست کردن چیزکیک پرتقال بدون قالب کمربندی، کف ظرف مورد نظرتان را یک لایه کیسه فریزر پهن کنید. بیسکویت را کف قالب پهن کنید و با گوشت کوب خوب فشرده کنید و به مدت نیم ساعت داخل یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد.

نکته مهمی که در درست کردن چیزکیک باید رعایت کنید این است که حتما بیسکویت را خوب بکوبید تا در زمان سرو چیزکیک وا نرود.

مرحله دوم، حل کردن پودر ژلاتین

یک قاشق غذاخوری پودر ژلاتین را با یک قاشق غذاخوری شکر مخلوط کنید. داخل یک کاسه کمتر از نصف لیوان آب بریزید و مخلوط پودر ژلاتین و شکر را کم کم داخل آب بریزید و مدام هم بزنید تا حل گردد. سپس کاسه را روی حرارت غیر مستقیم بگذارید تا پودر ژلاتین و شکر کامل در آب حل شده و مایه به دست آمده شفاف گردد.

مرحله سوم، آماده کردن لایه پنیری

یک عدد پرتقال را فیلمه و خرد کنید. خامه، پنیر ماسکارپونه، دو قاشق غذاخوری شکر و وانیل را داخل یک کاسه بریزید و با همزن برقی یا دستی خوب هم بزنید. سپس فیله پرتقال و ژلاتین حل شده را اضافه نموده و مواد را با هم مخلوط کنید.

قالب رو از یخچال بیرون بیارید و مواد رو به آرومی روی بیسکویت بریزید و سطحش رو کامل صاف کنید. سپس قالب رو دوباره داخل یخچال بذارید و یک ساعت زمان بدید تا لایه پنیری خودشو بگیره.

مرحله چهارم، آماده کردن لایه ژله ای

یک لیوان آب پرتقال را روی حرارت بگذارید تا کمی گرم گردد. سپس یک بسته پودر ژله پرتقالی را داخل آب پرتقال گرم بریزید و کمی هم بزنید تا کامل حل گردد. وقتی خنک شد، چیزکیک پرتقالی را از یخچال بیرون بیاورید و ژله پرتقالی را به آرامی روی لایه پنیری بریزید و چیزکیک پرتقالی را به مدت سه تا چهار ساعت داخل یخچال بگذارید تا ژله ببندد.

مرحله پنجم سرو و تزئین

وقتی که ژله روی چیزکیک سفت شد، چیزکیک پرتقالی را با کیسه فریزر از قالب خارج کنید و برش بزنید و داخل ظرف مورد نظرتان سرو کنید و با پرتقال فیله یا ورقه شده تزئین کنید. نوش جان.

منبع: رکنا
انتشار: 2 بهمن 1400 بروزرسانی: 2 بهمن 1400 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 2077

به "چیز کیک پرتقالی بدون فر بپزید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چیز کیک پرتقالی بدون فر بپزید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید