کتاب مواجهه سینمای آمریکا با فرهنگ و تاریخ ایران رونمایی شد

به گزارش مجله ابوذریون، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در کردستان، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان امروز(8 آذرماه) در مراسم رونمایی از این کتاب گفت: حوزه هنری انقلاب اسلامی مفتخر است که در حوزه فراوری اثر حرف برای گفتن دارد و به همین دلیل ما امروز شاهد رونمایی از تازه ترین کتاب چاپ شده حوزه هنری کردستان هستیم.

کتاب مواجهه سینمای آمریکا با فرهنگ و تاریخ ایران رونمایی شد

امین مرادی بیان نمود: برگزاری این مراسم بعد از دو سال وقفه به علت شرایط و شرایط کرونایی جامعه، یک شروع خوب برای دنبال کردن فعالیت های فرهنگی و هنری است و انتظار می رود که از این پس با رعایت مسائل بهداشتی و پروتکل های اعلام شده زمینه برای رشد و رونق فعالیت های بهتری فراهم گردد.

وی گفت: تعامل و همکاری اصحاب فرهنگ و هنر با حوزه هنری مهم ترین سرمایه این نهاد انقلابی است و به همین علت ما از حضور و مشارکت همه عزیزان استفاده نموده و کوشش داریم در حد توان و ظرفیت در اختیار در خدمت این قشر کوششگر باشیم.

نویسنده و فیلم ساز کردستانی نیز در ادامه این مراسم درخصوص تالیف این اثر اظهار کرد: مواجهه سینمای آمریکا با فرهنگ و تاریخ ایران یک اثر شایسته تقدیر است و به همین علت باید هم از نویسنده اثر و هم از حمایت ویژه حوزه هنری در راستای تهیه و چاپ این اثر تقدیر کرد.

جلال نصیری ادامه داد: ما در حوزه نظری سینما به ویژه در استان کردستان دچار کمبودهای جدی هستیم و به همین علت باید زمینه هرچه بهتری در راستای تالیف کتب بیشتری با موضوع سینما در این استان فراهم گردد.

این نویسنده و فیلم ساز کردستان گفت: در این اثر به خوبی چهارچوب نظری درخصوص اهداف و سیاست های پشت پرده سینمایی آمریکا تشریح شده است و به همین علت مطالعه آن برای مخاطب مفید بوده و فرد می تواند اطلاعات خوبی از واقعیت های سینمای آمریکا دریافت کند.

وی با بیان اینکه آنالیز 14 فیلم تولیدشده در مورد ایران در سینمای هالیوود یکی دیگر از ویژگی های خوب کتاب است، بیان نمود: انتظار می رود که در چاپ های بعدی در مورد روش شناسی و بعلاوه پیشینه آثار متعدد تالیفی در مورد نگاه سینمای هالیوود نسبت به ایران و به ویژه منطقه خاورمیانه مباحث بیشتری صورت گیرد.

بهمن شایان سلطانی نویسنده این اثر در ادامه این نشست در سخنانی ضمن تقدیر از حمایت های ویژه حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در راستای چاپ این اثر، بیان نمود: کارهای پژوهشی و تحقیقاتی به ویژه با موضوع سینما یکی از نیازهای لازم و ضروری در استان کردستان است.

وی ادامه داد: در این کتاب من کوشش نموده ام که با زبانی ساده و البته قابل فهم برای عموم مخاطب و در جایگاه یک منتقد و بدون هرگونه جبهه گیری خاصی، واقعیت ها و پشت پرده سینمای هالیوود را بیان کنم.

این نویسنده و محقق مطرح کرد: واقعیت این است که سینمای هالیوود دارای یک ساختار کلی است و بر اساس این ساختار حتی وقتی فیلمسازان آمریکایی در مورد ایران و حتی خاورمیانه فیلم می سازند، مجبورند که در این ساختار قرار گیرند.

وی اظهار کرد: نشان دادن غیرواقعی ایران و منطقه خاورمیانه از سوی سینمای هالیوود و دادن یک تصویر غلط و نادرست از آن یک دستور کلی است و هر کسی که در هالیوود در این خصوص فیلم می سازد، باید این دستور کلی و چهارچوب معین شده را رعایت کند.

در خاتمه این مراسم از سوی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان از بهمن شایان سلطانی، نویسنده اثر و دکتر جلال نصیری، نویسنده، فیلم ساز و منتقد کردستانی تقدیر و تشکر شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 13 اسفند 1400 بروزرسانی: 13 اسفند 1400 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 2122

به "کتاب مواجهه سینمای آمریکا با فرهنگ و تاریخ ایران رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب مواجهه سینمای آمریکا با فرهنگ و تاریخ ایران رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید