کودک آزاری و کودک همسری تقبیح شده است

به گزارش مجله ابوذریون، خبرنگاران/بوشهر رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: هر چند کودک آزاری و کودک همسری امری تقبیح شده است ولی باید بر اساس آمار دقیق موضوعات را اولویت گذاری و پیگیری کنیم.

کودک آزاری و کودک همسری تقبیح شده است

علی جمادی در آیین انعقاد تفاهم نامه چند جانبه حقوق کودک با تقدیر از معاون سیاسی استاندار بوشهر به دلیل فراهم کردن زمینه انعقاد این تفاهم نامه اظهار کرد: تفاهم نامه های چند جانبه اگر به شکل متمرکز پیگیری و اجرایی گردد نتایج ملموس تری خواهد داشت.

وی اضافه کرد: پیشگیری و مهار بحران تا قبل از وقوع یک ضرورت است و راه حل کم هزینه تری است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر بیان نمود: هر چند کودک آزاری و کودک همسری امری تقبیح شده است ولی باید بر اساس آمار دقیق موضوعات را اولویت گذاری و پیگیری کنیم.

جمادی بیان نمود: این تفاهم نامه گویای عزم همگانی برای مقابله با یک موضوع مهم اجتماعی است و امیدوارم با کیفیت مطلوب اجرایی گردد.

وی اضافه کرد: برنامه ریزی برای مقابله با پدیده شوم کودک آزاری باید بر اساس اطلاعات دقیق صورت گیرد.

این مسئول تاکید نمود: دادگستری برای اجرای این تفاهم نامه با تمام ظرفیت همکاری خواهد نمود و در حوزه معاونت اجتماعی و حوزه دادستان ها هر جا احتیاج باشد به عنوان مدعی العموم ورود خواهیم کرد.

جمادی اظهار داشت: به عنوان یک تعهد اجتماعی به تمام حوزه های قضایی دستور همکاری می دهیم و قضات توانمند را برای این ماموریت انتخاب می کنیم.

دستگاه ها از پنهان سازی اطلاعات موثر خودداری نمایند

معاون سیاسی اجتماعی استاندار بوشهر با تقدیر از دستگاه هایی که در این راستا همکاری نموده اند، گفت: یکی از مبنایی ترین آسیب های جامعه کودک آزاری و کودک همسری است و کودکی که دچار آسیب گردد این آسیب، رفتار آینده او را متاثر خواهد نمود.

مجید خورشیدی با اشاره به تاکیدات دین اسلام در حمایت از حقوق بچه ها اضافه کرد: دین اسلام ضمن توجه به تمامی امور جامعه، به زندگی بچه ها نگاه خاص داشته و بر رعایت حقوق خانواده و کودک تاکید فراوان دارد.

وی اظهار کرد: رسول گرامی اسلام (ص) در مورد دختر خود حضرت فاطمه سلام الله علیها فرمودند فاطمه پاره تن من است و این تعبیر، بیانگر نگاه خاص آن حضرت به دختر در دورانی بود که مردم دختران خود را زنده به گور می کردند.

وی با بیان اینکه این تفاهمنامه و اقدامات متأثر از آن، از اجر الهی برخوردار است، گفت: از مدیران و کارشناسانی که در تدوین این تفاهم نامه همکاری داشته اند قدردانی می کنم و معتقدم اطلاع جامعه از تدوین این سند بالادستی و مبنایی، باعث کنترل اجتماعی و جلوگیری از رواج پدیده کودک همسری و کودک آزاری خواهد شد.

خورشیدی بر لزوم برجسته سازی این تفاهم نامه تاکید نمود و اضافه کرد: برای اجرای این سند باید برنامه عملیاتی تعریف و مأموریت هر بخش کاملا معین گردد و همه کسانی که با کودک سر و کار دارند اعم از خانواده و مدرسه باید بدانند که چنین سندی تنظیم و منعقد شده است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: دستگاه های متولی از پنهان سازی اطلاعات موثر در اجرای این پروژه خودداری نمایند و با اقدام جمعی و تبادل اطلاعات، این سند باید بدون کمترین مقاومت اجرایی گردد.

اهداف طرح همکاری مشترک حقوق کودک

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر با تاکید بر لزوم حمایت از حقوق بچه ها اظهار کرد: کودک آزاری یا کودک همسری از آسیب های اجتماعی است که به علت ویژگی های آن احتیاج به آنالیز و برنامه ریزی مناسب به منظور پیشگیری و یاری به برطرف یا کاهش آن به شدت احساس می گردد.

مریم آذرشب به اهداف اصلی این طرح اشاره نمود و یادآور شد: مقابله با این آسیب در راستای سیاست های حمایتی از حقوق بچه ها و نوجوانان، پیشگیری از بروز کودک آزاری/ کودک همسری و فرهنگ سازی در این خصوص و مداخلات لازم و به موقع به منظور کنترل و کاهش کودک آزاری / کودک همسری و پیامدهای ناشی از آن از اهداف اساسی این طرح است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر به اهداف جزئی این طرح نیز اشاره نمود و گفت: ارتقای سطح آگاهی عمومی بالاخص بچه ها، والدین، مربیان آموزش و پرورش و تسهیل گران در مورد پدیده کودک آزاری/ کودک همسری و توانمندسازی افراد جامعه در مورد مقابله با کودک آزاری و کودک همسری و همچنین ارتقای سطح آگاهی تخصصی کارکنان نهادهای مرتبط با پدیده کودک آزاری / کودک همسری از جمله این اهداف است.

آذرشب بیان نمود: شکل گیری سازوکار سازمان یافته و ساختارمند در راستای انجام به موقع فرآیند مداخله و مقابله توسط نهادهای دولتی و فعالان اجتماعی و مدنی، هماهنگی بین بخشی و بین نهادهای مرتبط با موضوع تدوین نظام ثبت، گزارش دهی و ارجاع و همچنین انجام مداخلات لازم در موارد بحرانی از جمله این اهداف است.

وی بیان نمود: مداخلات درمانی و توانبخشی به منظور کاهش عواقب کودک آزاری / کودک همسری، ارائه حمایت های مددکاری، قضایی و اجتماعی به گروه هدف و حمایت از کارکنان نهادهای مرتبط با پدیده کودک آزاری / کودک همسری نیز از دیگر اهداف این طرح است.

به گزارش خبرنگاران، تفاهم نامه چند جانبه همکاری مشترک حقوق کودک با موضوع کودک آزاری/ کودک همسری بین استانداری بوشهر، اداره کل دادگستری استان بوشهر، اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر، اداره کل بهزیستی استان بوشهر، معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان بوشهر و سازمان مردم نهاد جمعیت امام علی علیه السلام منعقد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 839

به "کودک آزاری و کودک همسری تقبیح شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کودک آزاری و کودک همسری تقبیح شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید