کوچه سنگ تراشها کجاست؟

به گزارش مجله ابوذریون، از هرکه بپرسید محله سنگ تراشها کجاست اگر گفت باید بروی جلفا. بگویید خوب. جلفا کجاست؟ می گوید درست مقابل سنگ تراشها.

کوچه سنگ تراشها کجاست؟

محله سنگ تراشهای اصفهان یکی از زیبا ترین و بی نظیرترین محلات در این شهر است. درست آن سوی خیابانِ محله جلفا. از قدیمی ترین مناطق که سنگ فرش آن شما را به یاد لوکیشن فیلم های قجری می اندازد. اگرچه این جا محله ای ارمنی نشین است اما مسیحی و مسلمان ندارد. همه خونگرم و مهربان هستند و نه تنها مسلمان و مسیحی در هم آمیخته اند، بلکه هر سه گروه از شاخه مسیحیت یعنی پروتستان، کاتولیک و ارتودوکس، کنار هم از کلیساها استفاده می نمایند.

چه شد که این شد؟

جالب است بدانید مسیحیان به کوچه سنگ تراشها کوچانده شده اند. یعنی در اواخر سلطنت شاه عباس اول، گروهی از مهاجران ارمنی که در حرفه ی سنگ تراشی مهارت داشتند، به این محله آورده شده و در این جا سکنی گزیدند تا امنیت شان تضمین گردد. 13 کلیسای بسیار زیبا، ساده و ارزشمند در این محله واقع شده است که تلفیقی از هنر معماری اسلامی و اروپایی است. آنچه در ابتدا نظرشما را جلب می نماید این که کلیسای وانک، هم گنبد دارد مانند مسجد، هم ناقوس دارد مانند باقیِ کلیساها. حتی در انتهای کوچه سنگ تراشها محله تبریزی ها واقع شده است که ساکنان آن را مسیحی و مسلمان تشکیل می دهند.

هر اصفهانی نه یک بار، بلکه بیشتر از چند بار در سال، گذرش به محله سنگ تراشها می افتد. مضاف بر این، حضور خیلی از گردشگران برای دیدن این منطقه، همواره این جا را شلوغ و پررفت وآمد نشان می دهند؛ همچنین اگر کریسمس، تولد عیسی مسیح و یا عید پاک برای سفر و گردشگری بیایید، این جا و محله جلفا را تکه ای فراموش نشدنی از اصفهان خواهید یافت.

جلفا، آن سوی خیابان

کوتاه درباره محله جلفا بگوییم، درست روبه روی سنگ تراشها محله جلفااست. همان جا که وقتی سراغش بروی، انگار وارد خیابانی در پاریس شده ا ی. کافه های منحصربه فرد، موسیقی های دل نشین، جایگاه های لهستانی قدیمی و در و پنجره های چوبی کافه های کوتاه قد، شما را وسوسه می نماید دمی بیاسایید و حتماً قهوه ای بنوشید. همچنین می توانید کنار حوض ها و حوضچه ها بنشینید و تلفیق زیبایی از سنت و مدرنیته، اسلام و مسیحیت وَ در نهایت جاذبه گردشگری و زندگی عادی مردم همه و همه را کنار هم در یک قاب ببینید.

به طور حتم مطالب زیر برای تان جذاب خواهد بود:

گردشی در مزه های افطار

اینجا پایتخت، بام لند تهران

من و قلعه رودخان و خاطره سازی

دَرِ کاروانسرای تی تی همواره باز است

برای خواندن مطالب مرتبط به گردشگری به خبرنگاران در همین صفحه سر بزنید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 8 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 801

به "کوچه سنگ تراشها کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوچه سنگ تراشها کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید