آمادگی ایران برای توسعه همکاری های پزشکی با کشور چین

به گزارش مجله ابوذریون، مدیرکل همکاری های بین الملل وزارت بهداشت گفت: ایران می تواند در زمینه شناخت بیماری کرونا با چین همکاری داشته باشد.

آمادگی ایران برای توسعه همکاری های پزشکی با کشور چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش در ملاقات سفیر کشور چین، ضمن تقدیر از اقدامات مسئولانه و بسیار موثر دولت چین در زمینه کنترل کرونا، اظهار کرد: فرایند نسبتا کاهشی در موارد ابتلا به کرونا مشاهده می گردد . براساس آمار، این فرایند در حال تثبیت است. به جز ووهان، در سایر استان های چین مشکل خاصی وجود نداشته و در خارج از چین نیز به دلیل همکاری دولت و ملت چین، فرایند افزایشی ابتلا مشاهده نشده است .

اسدی لاری گفت: جا دارد، به عنوان یک عضو از وزارت بهداشت کشور ایران، از زحمات شبانه روزی کارکنان بهداشتی کشور چین تشکر کنم .

او اعلام کرد: خوشبختانه، تا به امروز هیچ موردی از کرونای جدید در ایران مشاهده نشده است. این موضوع به علت نظام سلامت بسیار قوی در ایران و تجارب گرانبهایمان در کنترل اپیدمی ها در بحران سیل و زلزله و همچنین، مدیریت راهپیمایی اربعین در عراق، است.

اسدی لاری ادامه داد: همانطور که وزیر بهداشت تاکید نموده اند، ایران دوست دوران سختی ها است و این دوستی و همکاری، راهبردی است و هیچگاه متوقف نخواهد شد، بلکه به سمت توسعه همکاری ها می رویم. همچنین، در کوشش هستیم که همکاری های فناوری پزشکی با کشور چین را گسترش دهیم که این موضوع نیز برعهده معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است .

مراقبت شدید وزارت بهداشت برای جلوگیری از ورود کرونا به ایراناسدی لاری توضیح داد: چنانچه مقامات چین موافق باشند، می توانیم در زمینه کنترل بیماری نیز همکاری داشته باشیم، البته به امر واقف هستیم که چین توانایی کنترل بیماری را دارد. بنابراین درخواست می کنم این موضوع را به پایتخت منعکس کنید. در صورت امکان، توانمندی برای دو کشور برای مقابله با اپیدمی وجود دارد. این موضوع هم به صورت کوتاه در نامه وزیربهداشت ایران به وزارت بهداشت چین، اشاره شده و چنانچه موافق باشید آن را عملیاتی کنیم .

مدیرکل همکاری های بین الملل وزارت بهداشت در سرانجام تاکید نمود: کرونا، بیماری جدیدی است و ایران می تواند در زمینه شناخت بیماری نیز با چین همکاری داشته باشد.البته این موضوع یک پیشنهاد اولیه است و اگر وزیر بهداشت تایید نمایند، می توانیم تیم پزشکی را با موضوع انستیتو پاستور ایران و چین، آماده کرد. انستیتو پاستور دو کشور ایران و چین اخیرا همکاری های زیادی با یکدیگر داشته اند، وزارت بهداشت ایران پشتیبان این همکاری ها است.

انتهای پیغام /

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 796

به "آمادگی ایران برای توسعه همکاری های پزشکی با کشور چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی ایران برای توسعه همکاری های پزشکی با کشور چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید