اجرای عهد نامه همکاری شهرهای تاریخی بم و اصفهان

به گزارش مجله ابوذریون، شهردار بم گفت: عهدنامه همکاری شهرهای تاریخی بم و اصفهان اجرا می گردد.

اجرای عهد نامه همکاری شهرهای تاریخی بم و اصفهان

علیرضا ریاضی با اشاره به این مطلب که تاییدیه اجرایی شدن عهدنامه همکاری شهرهای تاریخی بم و اصفهان به تازگی از شورای شهر بم گرفته شده است، اضافه نمود:

مقوله های مختلفی از جمله توسعه صنعت توریستی و جذب توریست در اساس عهدنامه همکاری شهرهای بم و اصفهان با همکاری شهرداری های این دو شهر مورد توجه است.

وی با بیان اینکه مسائل متعددی در عهدنامه همکاری شهرهای بم و اصفهان قید شده است اظهار کرد:

این عهدنامه شامل 10 آیتم است و توسعه توریستی و مالی از جمله آیتم های عهدنامه همکاری شهرهای بم و اصفهان است. هر فاز این عهدنامه در بحث کلان مقوله های متعددی را در دراز مدت پوشش میدهد.

ریاضی با بیان اینکه هم اکنون در شروع این طرح قرار داریم گفت:

مدت زمان اجرای این عهدنامه نامحدود است و در این زمینه نمایندگانی از شهرداری های بم و اصفهان نیز برای اجرایی شدن همه مراحل معرفی شده اند.

شهردار بم با گفتن این مطلب که شهربم به ثبت جهانی رسیده و آثار بسیار زیادی نیز در شهر اصفهان ثبت جهانی شده اند، اعلام کرد که این عامل مشترک، زمینه همکاری بیشتری را برای این دو شهر ایجاد نموده است.

وی ادامه داد:

موفقیت توریستی شهرهای بم و اصفهان با بافت شهری و قدمت تاریخی این دو شهر از جمله عوامل متعدد برای جذب توریست و توسعه توریستی است و ما وظیفه داریم این عهدنامه را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

حدود دو ماه قبل و در حاشیه همایش و نمایشگاه برند کشور در اصفهان موضوع انعقاد عهدنامه همکاری بم و اصفهان مطرح شد که اخیرا این عهدنامه عملی شده است.

شهرستان بم 64 اثر تاریخی دارد که ارگ قدیم مهمترین این آثار است. بم تنها شهر کشور است که منظر فرهنگی آن ثبت جهانی شده است.

منبع: ایرنا

منبع: کجارو
انتشار: 1 بهمن 1400 بروزرسانی: 1 بهمن 1400 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 2076

به "اجرای عهد نامه همکاری شهرهای تاریخی بم و اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای عهد نامه همکاری شهرهای تاریخی بم و اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید