امضای تفاهمنامه بین اتاق های بازرگانی و تعاون و فنی حرفه ای در فارس

به گزارش مجله ابوذریون، مسئولان اتاق بازرگانی، فنی و حرفه ای و اتاق تعاون استان فارس، تفاهمنامه همکاری امضاء و مبادله کردند.

امضای تفاهمنامه بین اتاق های بازرگانی و تعاون و فنی حرفه ای در فارس

به گزارش از ، تفاهمنامه همکاری بین اتاق های بازرگانی و تعاون و اداره کل فنی و حرفه ای استان فارس با هدف توسعه فعالیت های آموزشی مهارتی و همکاری های سه جانبه، امضاء و مبادله شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس در این جلسه گفت: امروز یکی از الزامات فضای کسب و کار، توجه به آموزش است که در صورت تحقق این مهم سایر زنجیره های کسب و کار نیز حرکت مثبت و مناسبی خواهند داشت.

جمال رازقی با اشاره به مسائل ناشی از کم توجهی به آموزش، اضافه نمود: به وضوح شاهد اهداف مشخص شده متعالی در سایر بخش ها هستین درحالی که تحقق این اهداف احتیاج به آموزش های مرتبط دارد؛ تجارت و بازار ما احتیاج به آموزش دارد و غفلت از آموزش می تواند ضرر هایی را برای کسب و کار و بازار ایجاد کند.

رازقی با اشاره به انعقاد این تفاهمنامه سه جانبه گفت: افزایش سطح دانش و مهارت های عمومی و تخصصی نیروی کار از ضرورت ها و احتیاج های رشد و توسعه مالی هر کشور محسوب می گردد لذا در راستای ایجاد بستر های پایدار شغلی برای کارجویان و مهارت دیدگان نظام آموزش های فنی و حرفه ای مبتنی بر احتیاج بازار کار و بهره گیری از ظرفیت و دانش های نوین و پیشرو، تفاهم نامه همکاری سه جانبه تدوین و تهیه شده است.

رئیس اتاق بازرگانی فارس اضافه نمود: در مرحله نخست اجرای این تفاهمنامه باید آموزش های مرتبط با احتیاج بازار کار به افرادی که هم اینک مشغول به کار هستند ارائه گردد تا بتوانیم فعالیت اثربخشی را در بخش مهارت های کاری نیروی انسانی در استان انجام دهیم.

او با بیان اینکه در دولت های مختلف به جای اهمیت به فراوری، موضوع اشتغال نشانه گرفته و هزینه هایی هم انجام شد، ادامه داد: اینکه به افراد بیکار آموزش هایی ارائه گردد و بعد به دنبال اشتغال آن ها برویم کار بی فایده ای است که تحقق اهداف این تفاهم نامه را عملی نمی کند بلکه در شرایط فعلی باید شرایط فعلی واحد های فراوریی حفظ گردد.

تفاهمنامه همکاری که به امضای رازقی رئیس اتاق بازرگانی، محلاتی دبیر اتاق تعاون و کوشکی مدیرکل فنی و حرفه ای فارس رسید، نقش آموزش های فنی و حرفه ای در رشد سطح کیفی محصولات صادرات محور مورد تاکید قرار گرفته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 770

به "امضای تفاهمنامه بین اتاق های بازرگانی و تعاون و فنی حرفه ای در فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امضای تفاهمنامه بین اتاق های بازرگانی و تعاون و فنی حرفه ای در فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید