بازگشایی دانشگاه های وزارت بهداشت و علوم در هاله ای از ابهام، هنوز هیچ تاریخی قطعی نیست

به گزارش مجله ابوذریون، با اینکه قرار بود دانشگاه های علوم پزشکی بعد از ماه مبارک رمضان باز شوند اکنون خبرها حاکی از این است که بازگشایی دانشگاه ها به 16 خرداد ماه موکول شده است.

بازگشایی دانشگاه های وزارت بهداشت و علوم در هاله ای از ابهام، هنوز هیچ تاریخی قطعی نیست

به گزارش خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران، امروز در حالی معاون آموزشی وزارت بهداشت خبر از بازگشایی دانشگاه ها از 16 خرداد به بعد داد که پیش از این از بازگشایی دانشگاه ها در 6 خردادماه سخن گفته بود.

علی اکبر حقدوست همچنین زمان خاتمه ترم تحصیلی کنونی را تا خاتمه تیرماه گفت. البته به نظر می رسد که هنوز این زمان قطعی نباشد؛ چراکه معاون آموزشی وزارت آموزشی همچنان این تاریخ را منوط به تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا دانست.

در هر صورت اگر دانشگاه ها به صورت کامل باز گردد، باز هم قرار است که به تدریج فعالیت های آموزشی دانشگاه ها برقرار می گردد.

البته به گفته حقدوست اولویت آموزش حضوری در دانشگاه های علوم پزشکی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی است یعنی اگر فرایند مانند این روزها ادامه پیدا کند، از اواسط خردادماه همین دانشجویان تحصیلات تکمیلی علوم پزشکی به دانشگاه ها بازمی گردند. وی همچنین از تغییر زمان برگزاری امتحانات اطلاع داد چراکه نیمسال کنونی دانشجویان پزشکی تا خاتمه تیرماه ادامه دارد.

در این میان دانشجویان غیرپزشکی که دانشگاه های آنها وابسته به وزارت علوم است کمی با سردرگمی بیشتری روبرو هستند. البته بعضی از دانشگاه ها زمان امتحانات خود را مشخص نموده اند. دانشگاه هایی نظیر تهران، صنعتی شریف، علم و صنعت، خوارزمی، شهید بهشتی، علامه طباطبایی، تربیت مدرس و پیغام نور اعلام نموده اند که اوایل تیرماه تا اوایل مردادماه امتحانات را صورت حضوری یا الکترونیکی برگزار می گردد.

از طرفی پیش از این معاون آموزشی وزارت علوم درباره احتمال بازگشایی دانشگاه ها و فراهم بودن شرایط بازگشایی گفت: اگر دانشگاه ها نتوانند شرایط را فراهم نمایند حضور دانشجو منتفی است.

پیش از این هم ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت گفته بود در مواقعی که بیماری های اینچنینی نظیر کرونا رخ می دهد اولین جایی که بسته می گردد مدارس و دانشگاه هاست و آخرین جایی که باز می گردد مدارس و دانشگاه ها هستند.

4040/پ

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 21 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1144

به "بازگشایی دانشگاه های وزارت بهداشت و علوم در هاله ای از ابهام، هنوز هیچ تاریخی قطعی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشایی دانشگاه های وزارت بهداشت و علوم در هاله ای از ابهام، هنوز هیچ تاریخی قطعی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید