بسیاری از اساتید نگران آینده شغلی دانشجویان هستند

به گزارش مجله ابوذریون، وزیر علوم با بیان اینکه بسیاری از اساتید نگران آینده شغلی فارغ التحصیلان خود هستند، گفت: در وزارت علوم کوشش می گردد تا راهنمایی تحصیلی، پروژه ها و سرانجام نامه های دانشجویان به صورت کاربردی باشد تا فارغ التحصیلان دانشگاه ها در آینده با مشکل اشتغال روبرو نباشند.

بسیاری از اساتید نگران آینده شغلی دانشجویان هستند

به گزارش خبرنگاران، دکتر منصور غلامی در همایش پژوهش، فناوری و مسئولیت اجتماعی که امروز در دانشگاه تربیت مدرس در حال برگزاری است، اضافه کرد: وزارت علوم نباید منتظر بماند بلکه باید به سمت دستگاه های اجرایی برود تا بتواند احتیاجها و مسائل جامعه را رفع کند. در این راستا ما نیز با استقبال خوبی روبرو شدیم و این اقدام در وزارتخانه موجب شد که در بسیاری از موارد، موفق به انعقاد توافقنامه های پژوهشی و انجام پروژه های مشترک شویم.وی در ادامه توضیح داد: در حال حاضر 370 انجمن علمی در کشور فعال است که این انجمن ها، تشکل های تخصصی به شمار می روند، بنابراین باید برنامه ریزی کنیم تا از توان و پتانسیل انجمن های علمی استفاده کنیم. ما در وزارت علوم نیز سعی می کنیم در حوزه های مشورتی و سیاستگذاری از نظرات و ظرفیت انجمن های علمی بهره ببریم.

وزیر علوم گفت: وزارت علوم برنامه دارد با همفکری و همکاری انجمن های علمی، تأثیرگذاری بیشتری در جامعه داشته باشد.

وزیر علوم اظهار کرد: برای فعالیت بیشتر انجمن های علمی، اگر احتیاج به بازنگری فرآیندها باشد، در وزارت علوم و معاونت پژوهشی این وزارتخانه اقدامات اجرایی آن را انجام می دهیم.

دکتر غلامی با بیان اینکه انجمن های علمی، پژوهش های مشترکی با پژوهشگاه ها، دانشگاه ها و دستگاه های اجرایی دارند، اضافه کرد: در شورای عتف (شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری) تأکید شده است که وزارت علوم به سمت دستگاه های اجرایی برود و با آنها همکاری کند.

به گفته وی، انجمن های علمی باید به سمت شناخت مسائل جامعه حرکت نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 122

به "بسیاری از اساتید نگران آینده شغلی دانشجویان هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بسیاری از اساتید نگران آینده شغلی دانشجویان هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید