حضور ظریف در اجلاس مجمع دیپلماسی آنتالیا در ترکیه

به گزارش مجله ابوذریون، سخنگوی وزارت امور خارجه از حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در اجلاس مجمع دیپلماسی آنتالیا در ترکیه اطلاع داد.

حضور ظریف در اجلاس مجمع دیپلماسی آنتالیا در ترکیه

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه لحظه آخری در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه از عزیمت محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به ترکیه برای حضور در اجلاس مجمع دیپلماسی آنتالیا بنا به دعوت مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه اطلاع داد.

بنا به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه، ظریف در این اجلاس پیرامون دکترین همسایگی جمهوری اسلامی ایران سخنرانی و سیاست های کشورمان در این خصوص را تشریح خواهد نمود.

خطیب زاده همچنین اضافه کرد: وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه این اجلاس با تعدادی از مقامات عالی رُتبه و وزرای امور خارجه شرکت کننده ملاقات و مصاحبه خواهد داشت و در اجلاس سه جانبه وزرای امور خارجه ایران، ترکیه و افغانستان نیز شرکت خواهد نمود.

خاطرنشان می سازد مجمع دیپلماسی آنتالیا روز آدینه 28 خرداد با سخنرانی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه افتتاح خواهد شد.

این نشست با حضور مقامات عالی رتبه کشورها، وزرای امور خارجه، رؤسای سازمان های بین المللی و منطقه ای و دیپلمات های برجسته برگزار می گردد.

فرصت های جدید صلح و همکاری در قفقاز جنوبی، تقویت همبستگی های منطقه ای، همکاری های منطقه ای در آسیا، ارتباط با آفریقا، مسائل خاورمیانه و خلیج فارس، روابط فرا آتلانتیکی، پناهجویان و مهاجران، دیپلماسی مالی و تجارت، ارتباطات و اخبار جعلی در دنیای مجازی از جمله مهم ترین موضوعاتی هستند که در اجلاس امسال مجمع دیپلماسی آنتالیا مورد بحث و مصاحبه قرار خواهند گرفت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 تیر 1400 بروزرسانی: 16 تیر 1400 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1836

به "حضور ظریف در اجلاس مجمع دیپلماسی آنتالیا در ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور ظریف در اجلاس مجمع دیپلماسی آنتالیا در ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید