خبرنگاران حضور 40 دانشگاه ایرانی در نظام های رتبه بندی معتبر جهان

به گزارش مجله ابوذریون، تهران- خبرنگاران- قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در امور بین الملل گفت: چهل دانشگاه ایرانی در سطح عالی نظام های رتبه بندی معتبر جهانی قرار دارند.

خبرنگاران حضور 40 دانشگاه ایرانی در نظام های رتبه بندی معتبر جهان

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش روز چهارشنبه وزارت علوم، کارلوس اسگاربی وون استنمان، سفیر اروگوئه در ایران با حضور در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با حسین سالارآملی، قائم مقام وزیر در امور بین الملل و رئیس مرکز همکاری های علمی بین المللی ملاقات و گفت وگو کرد.

سالارآملی در این ملاقات با بیان اینکه 40 دانشگاه ایرانی در سطح عالی نظام های رتبه بندی معتبر جهانی قرار دارند، گفت: ایران حدود یک میلیون دانشجوی تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکتری) دارد که ظرفیت های علم و فناوری کشور محسوب می شوند.

وی با اشاره به محورهای همکاری چهارگانه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با کشورهای مختلف شامل تبادل استاد و دانشجو و بورسیه، تحقیقات مشترک، زبان فارسی و پارک های علم و فناوری از آمادگی برای گسترش همکاری های فی مابین در هر چهار محور مذکور اطلاع داد.

در ادامه این ملاقات، سفیر اروگوئه در ایران با اعلام روی کارآمدن دولت جدید در اروگوئه که سیاست های متفاوتی نسبت به دولت قبلی دارد، از همراهی آن کشور با ایران در قطعنامه های سازمان ملل متحد اطلاع داد.

وی با بیان موفقیت دولت این کشور در کنترل شیوع بیماری کووید -19، از آمادگی کشورش برای انتقال تجربیات در این حوزه اطلاع داد.

سفیر اروگوئه در ایران همچنین آمادگی کشور خود را برای اعزام دانشجویان رشته های مختلف از جمله روابط بین الملل و علوم سیاسی به منظور تحصیل یا بورسیه در ایران اعلام نمود.

دو طرف با تأکید مجدد بر آمادگی به منظور گسترش همکاری های علمی و فناوری به ویژه پس از انعقاد یادداشت تفاهم همکاری در آبان 1398 (نوامبر 2019) بین وزرای دو کشور که به صورت نیابتی توسط سفیر کشورمان و پس از مشورت با مرکز همکاری های علمی بین المللی به امضا رسید، توافق کردند یکی از پارک های علمی و فناوری برای گسترش همکاری ها و انتقال دانش و فناوری را به یکدیگر معرفی و مرتبط سازند.

در این ملاقات بهادر باقری، معاون گسترش زبان فارسی مرکز همکاری های علمی بین المللی که نخستین استاد زبان فارسی اعزامی به اروگوئه بود، اعلام نمود که پس از مهار بیماری کووید -19، استاد زبان فارسی به این کشور اعزام خواهد شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1279

به "خبرنگاران حضور 40 دانشگاه ایرانی در نظام های رتبه بندی معتبر جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران حضور 40 دانشگاه ایرانی در نظام های رتبه بندی معتبر جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید