دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی رکوردار بیشترین خدمات کرونایی در کشور

به گزارش مجله ابوذریون، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با بیان اینکه مراکز درمانی این دانشگاه بالاترین حجم ارائه خدمت به مبتلایان به کرونا را در کشور ثبت نموده اند، گفت: بیش از 2900 نفر از پرسنل بخش های درمانی و بهداشتی این دانشگاه به کرونا مبتلا شدند.

دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی رکوردار بیشترین خدمات کرونایی در کشور

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، علیرضا زالی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در دومین جشنواره بیمارستان بهره ور که 28 بهمن ماه در سالن امام خمینی (ره) دانشکده پزشکی برگزار گردید، استمرار جهت بهروه وری دانشگاه که تجلی آن در نظام HIM بیمارستانی متعالی است را خواهان شد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی از اولین روز های شیوع کرونا تا به امروز به عنوان یکی از پیشقراول ترین مراکز ارائه خدمات به بیماران کرونایی در کشور فعالیت نموده است، گفت: دانشگاه در تمامی عرصه های مختلف خدمت رسانی با بیش از شش دهه خدمت و کسب تجارب ارزنده علمی، آموزشی، پژوهشی و درمانی خوش درخشید.

رئیس دانشگاه گفت:بی شک پایداری مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در جهت ارائه خدمت به بیماران خصوصا در بحران کرونا با طراوت و استمرار ادامه خواهد داشت.

زالی ضمن قدردانی از کوشش های شبانه روزی وزیر بهداشت و دغدغه های فراوان مدیریتی در حوزه بهداشت و درمان، ادامه داد: مدیریت حوزه درمان دغدغه های خاص خود را دارد و این درحالی است که با شیوع پاندمی کووید-19 ابعاد این نبرد سهمگین را نمی توان با قلم و زبان به تصویر کشید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه با اشاره به کارکرد های بیمارستان های بهرور، ارتقا کیفی و کمی در راستای مدیریت مراکز درمانی را مورد توجه قرار داد و اضافه نمود: استفاده از کاربرد های این سامانه در حوزه خدمت به مبتلایان به کرونا نیز بسیار اثربخش و کاربردی بوده است.

وی با اشاره به اقدامات دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در سال گذشته، توضیح داد: افتخار بالاترین حجم ارائه خدمات به بیماران مبتلا به کرونا در سالی که گذشت به دانشگاه تعلق دارد، دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی بالاترین و بیشترین حجم ارائه خدمت به مبتلایان به کرونا در کشور را در کارنامه درخشان خود ثبت نموده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از ارائه خدمت به 605 هزار بیمار مشکوک یا مبتلا به کرونا در بخش های سرپایی مراکز درمانی و بهداشتی دانشگاه اطلاع داد و گفت: 87 هزار بیمار کرونایی تا به امروز در بیمارستان های دانشگاه خدمات منحصر به فردی دریافت نموده اند.

زالی در ادامه ایثارگری و کوشش های نمونه گیران مراکز بهداشتی را ستود و گفت: این کارشناسان در نبردی سخت بار ها و بار ها با کرونا روبرو شدند؛ به طور مثال یکی از نمونه گیران دانشگاه تا به امروز انجام 18 هزار نمونه کرونا را در کارنامه کاری خود ثبت نموده که حتی اگر 20 درصد این افراد هم به کرونا مبتلا باشند، به این معنی است که این همکار غیور دانشگاه تا به امروز با 3 هزار و 600 بیمار مبتلا روبرو شده است.

وی با بیان اینکه رشادت های کادر بهداشت و درمان دانشگاه قابل توصیف نیست، یادآور شد: بسیاری از همکاران دانشگاه در حالی که در دوران بازنشستگی به سر می برند، همچنان داوطلبانه و بدون هیچ چشمداشتی به مردم خدمت ارائه می دهند، این موارد نشان از تجلی رشادت های این افراد دارد، همکارانی که تن به آتش زدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از ابتلای بیش از 2 هزار و 900 نفر از پرسنل بخش های درمانی و بهداشتی دانشگاه به کرونا اطلاع داد و اضافه نمود: درخواست تغییر بخش کاری این پرسنل خدوم پس از بهبودی و گذراندن دوران نقاهت کمتر از انگشتان دست است، این مهم بیانگر رشادت و افتخار آفرینی ملی فرزندان غیور این مرزو بوم است.

وی ادامه داد: حافظه تاریخی، رشادت های کادر بهداشت و درمان را ثبت خواهد نمود و ایرانیان به این افتخار آفرینی می بالند.

زالی با تاکید بر مشارکت بخش های خصوصی و غیردولتی تحت نظارت دانشگاه در درمان مبتلایان به کرونا، اضافه نمود: بیش از 2 هزار و 700 نفر در این مصاف سخت در مراکز خصوصی نیز مبتلا شدند که هرگز نمی توان رشادت های مدافعان سلامت را نادیده گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مطرح کرد: چنانچه در بحث کرونا تعداد فوتی ها را به تعداد کل مراجعان سرپایی و بستری تقسیم کنیم به عدد 1.8 می رسیم که این رکورد ستونی است و اگر چنانچه مرگ و میر بیماران ICU را در نظر بگیریم این آمار به عدد پایین تری نیز تنزل خواهد نمود.

زالی یکی از مهم ترین چالش های ارائه خدمت در پاندمی کووید را متوقف نشدن فرایند درمان مبتلایان غیر کرونایی دانست و گفت: در سخت ترین روز های کرونایی، سنگر اصلی خدمت رسانی به سایر بیماران خالی نماند.

وی ادامه داد: تنها در بازه زمانی 9 ماهه از شروع پاندمی، یک میلیون و 65 هزار بیمار غیر کرونایی در مراکز درمانی خدمت دریافت کردند و این درحالی است که تا به امروز بالغ بر 75 هزار عمل جراحی نیز به سایر بیماران ارائه شده است. همچنین بستری شدگان غیرکرونایی در دانشگاه عدد 110 هزار خدمت انتخابی را به خود اختصاص داده است.

زالی گفت: طی نه ماه اخیر (تا سرانجام آذرماه) بیش از چهار میلیون خدمت پاراکیلینکی اعم از آزمایشگاهی، تصویربرداری، پزشکی هسته ای و خدمات متنوع به بیماران غیر کرونایی در دانشگاه ارائه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مجموع 370 هزار مداخله درمانی در حوزه خدمات به بیماران غیرکرونایی در کنار ارائه خدمت به 87 هزار بیمار مبتلا به کرونا را نشان از ارائه خدمت بی کم و کاست دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در سخت ترین و پیچیده ترین بحران جهان دانست.

وی اضافه شدن امکان رصد بیماران کرونایی، تعامل با پزشکی قانونی، ایجاد سامانه آموزش هوشمند و شفاف سازی اطلاعات بدون احتیاج به مراجعه حضوری را از دیگر دسترسی های استقرار سیستم HIM در دانشگاه دانست و گفت: با این مهم اطلاعات همگون در بالاترین سطح در اختیار گروه های هدف و مدیران قرار می گیرد.

آنالیز میزان رضایتمندی بیماران از خدمات بیمارستانی با یاری سیستم هوشمند بیمارستانی یکی دیگر از امکاناتی بود که زالی به آن اشاره نمود و اضافه نمود: رصد نحوه ارائه خدمت و میزان رضایت بیماران از خدمات با یاری این سیستم و تنها با یک کلیک و به سرعت قابل دسترس است.

وی با بیان اینکه در بیمارستان بچه ها مفید دسترسی کامل به سامانه هوشمند مدیریت بیمارستانی به صورت پایلوت در اختیار دستیاران قرار گرفته است، ادامه داد: با مجهز شدن به این امکان جدید دستیاران و اساتید می توانند در طول شبانه روز به اطلاعات کلینیکی و پاراکلینیکی بیمار دسترسی داشته باشند.

زالی از یکسان سازی و بومی کردن نسل جدید سامانه مدیریت هوشمند بیمارستانی در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی اطلاع داد.

وی در ادامه یکپارچه سازی سامانه جامع اطلاعات مبتلایان به کووید 19 را فعالیت مبتکرانه ای دانست که با مشارکت دانشگاه های علوم پزشکی مستقر در تهران و در هر 108 بیمارستان خدمت دهنده به مبتلایان به کووید 19 خدمات ویژه ای ارائه می دهد.

در این مراسم برگزیدگان دومین جشنواره بیمارستان بهره ور نیز به توضیح زیر اعلام شدند.

تندیس زرین بیمارستان بهره ور آموزشی به مرکز آموزشی و درمانی دکتر مسیح دانشوری، تندیس زرین بیمارستان بهره ور درمانی به بیمارستان شهدای گمنام، تندیس سیمین بیمارستان بهره ور آموزشی به مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی امام حسین (ع) و مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی شهدای تجریش، تندیس سیمین بیمارستان بهره ور درمانی به بیمارستان شهدای پاکدشت و تندیس اهتمام به بهره وری به مرکز آموزشی، درمانی و پژوهشی اختر اهدا شد.

همچنین در حوزه تجربیات برتر بیمارستانی مرکز آموزشی و درمانی لقمان حکیم در حوزه تعامل بهره ور با خیرین سلامت، مرکز آموزشی و درمانی شهید مدرس درحوزه تعامل بهره ور با بیماران و رعایت حقوق گیرندگان خدمت و مرکز آموزشی و درمانی پانزده خرداد نیز در راستای ابتکار بهره ور در بیمارستان با اجرای پروژه بیمارستان هوشمند به عنوان بیمارستان برگزیده انتخاب شدند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 اسفند 1399 بروزرسانی: 26 اسفند 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1642

به "دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی رکوردار بیشترین خدمات کرونایی در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی رکوردار بیشترین خدمات کرونایی در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید