دوترته جلوی اقدام سنای فیلیپین را گرفت

به گزارش مجله ابوذریون، رئیس جمهوری فیلیپین مستقیما به رئیس گروه امنیت ریاست جمهوری کشورش دستور داد تا احضاریه سنا را نادیده بگیرد و به این ترتیب، کوشش سنا را برای آنالیز استفاده نیروهای گارد ریاست جمهوری از واکسن غیرمجاز کرونا ناکام گذاشت.

دوترته جلوی اقدام سنای فیلیپین را گرفت

برای دیدن زیباترین کشور جنوبی شرقی آسیا با تور فیلیپین همراه باشید.

به نقل از خبرگزاری رویترز، سنای فیلیپین میخواهد تا تحقیقاتی را درباره طرح واکسیناسیون دولت در روزهای آینده انجام دهد و بعضی از سناتورها می خواهند رئیس گروه امنیت ریاست جمهوری در سنا حاضر گردد و اقدامات انجام شده که را که آنها می گویند غیرقانونی بوده، شرح دهد.

رودریگو دوترته، رئیس جمهوری فیلیپین به ژنرال خسوس دورانته، رئیس نیروهای گارد ریاست جمهوری گفت: از این احضاریه تبعیت نکنید. من به شما دستور می دهم تا در پادگان ها بمانید.

رئیس گروه گارد امنیت ریاست جمهوری اخیرا گفته بود که یکسری از اعضای یگان با اقدامی از روی حسن نیت واکسینه شدند چون آنها نمی توانند منتظر تایید رسمی بمانند و اعلام نموده بود، رئیس جمهوری تنها بعد از آن از این مساله آگاه شد. وی به این مساله اشاره نکرد که از چه واکسنی استفاده شده یا از چه مرجعی این واکسن به دستشان رسیده است.

دوترته با ستودن این اقدام از سوی این نیروها خاطرنشان کرد: آنها برای حفظ خود این کار را انجام دادند. من ترجیح می دهم از سربازانم دفاع کنم. به شما اجازه نمی دهم تا بابت این اقدام، آنها را مورد بازخواست قرار دهید.

سخنگوی رئیس جمهوری فیلیپین هم گفت که ارتش هیچ قانونی را نقض ننموده است. رئیس جمهوری نیروهای گارد امنیت ریاست جمهوری را بابت این کارشان مورد ستایش قرار می دهد. آنها زندگی خود را برای حفاظت از جان رئیس جمهوری به خطر می اندازند.

دلفین لورنزانا، وزیر دفاع فیلیپین نیز اخیرا گفته بود، اقدام نیروهای گارد امنیت ریاست جمهوری توجیه پذیر است.

اداره غذا و داروی فیلیین واکسن کرونایی را تایید ننموده و واردات، توزیع و فروش واکسن کرونا ویروس نیز غیرقانونی است. این اداره همچنین نسبت به خطرات احتمالی استفاده از واکسن هایی که منشا تعیینی ندارند، هشدار داده است.

این اداره همچنین اعلام نموده که وظیفه اداره گمرکات فیلیپین است که تعیین کند این واکسن ها چطور به کشور وارد شده اند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 دی 1399 بروزرسانی: 17 دی 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1513

به "دوترته جلوی اقدام سنای فیلیپین را گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوترته جلوی اقدام سنای فیلیپین را گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید