رئیسی در تماس تلفنی با نخست وزیر ارمنستان: مخالف هرگونه تغییر ژئوپلتیک در قفقاز هستیم

به گزارش مجله ابوذریون، رئیس جمهور شناسایی متقابل تمامیت ارضی از سوی ارمنستان و جمهوری آذربایجان را گام مهمی در مسیر رسیدن به صلح دانست و تاکید نمود جمهوری اسلامی ایران مخالف هرگونه تغییر ژئوپلتیک در قفقاز است.

رئیسی در تماس تلفنی با نخست وزیر ارمنستان: مخالف هرگونه تغییر ژئوپلتیک در قفقاز هستیم

به گزارش خبرنگاران، سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز دوشنبه در پاسخ به تماس تلفنی آقای نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان با اشاره به پیوندهای تاریخی دو کشور، گفت: ایران و منطقه قفقاز جنوبی پاره های تاریخی و فرهنگی یکدیگر هستند.

رئیس جمهور اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران در راستای سیاست همسایگی و تقویت روابط، اهمیت و اولویت بالایی برای توسعه تعاملات و همکاری ها با منطقه قفقاز جنوبی قائل است.

رئیسی با تأکید بر حمایت کشورمان از تمامیت ارضی و مرزهای تاریخی کشورهای منطقه، گفت: جمهوری اسلامی ایران مخالف هرگونه تغییر ژئوپلتیک یا حضور نیروهای نظامی غربی در قفقاز است، چرا که حضور بیگانگان نه تنها مسئله ای را حل نمی کند بلکه باعث بروز مسائل تازه هم می گردد.

رئیس جمهور با بیان اینکه شناسایی متقابل تمامیت ارضی از سوی ارمنستان و جمهوری آذربایجان گام مهمی در مسیر رسیدن به صلح است، توضیح داد: مرزهای دو کشور باید هر چه سریع تر از فضای امنیتی فاصله گرفته و به مرزهای مالی تبدیل گردد.

رئیسی در ادامه با مرور روابط دو جانبه بر تسریع در اجرای توافقنامه های میان ایران و ارمنستان تاکید نمود.

نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان نیز در این گفتگوی تلفنی گزارش مفصلی از روند و آخرین شرایط گفتگوها و مذاکرات صلح با جمهوری آذربایجان ارائه داد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 تیر 1402 بروزرسانی: 5 تیر 1402 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 2406

به "رئیسی در تماس تلفنی با نخست وزیر ارمنستان: مخالف هرگونه تغییر ژئوپلتیک در قفقاز هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیسی در تماس تلفنی با نخست وزیر ارمنستان: مخالف هرگونه تغییر ژئوپلتیک در قفقاز هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید