رکورد مصرف گاز خانگی شکست

به گزارش مجله ابوذریون، محمد عسگری سخنگوی شرکت ملی گاز ایران با اشاره به افزایش اندازه مصرف گاز در بخش خانگی گفت: در روز گذشته به دلیل برودت هوا، مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری رکورد تازه ای را ثبت کرد، به رقم 692 میلیون متر مکعب در روز رسید. این رکورد در تاریخ شرکت ملی گاز ایران بی سابقه است.

رکورد مصرف گاز خانگی شکست

وی گفت: رکورد قبلی مصرف گاز در بخش خانگی 662 میلیون متر مکعب در روز بود که مربوط به چهارشنبه هفته گذشته بوده است.

عسگری گفت: با توجه به تداوم پیک سرما تا آخر هفته از همه مردم کشور تقاضا داریم که با رعایت دمای رفاه بین 18-21 درجه در منازل خود، خادمان خود در شرکت ملی گاز را در تامین گاز کل کشور همراهی کنند.

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران گفت: رکوردشکنی پی در پی در مصرف گاز خانگی پسندیده نیست و باعث می شود، صنایع کشور دچار محدودیت سوخت شوند و تولید آسیب ببیند.

وی ادامه داد: در 24 ساعت گذشته بیش از 80 درصد از گاز تولیدی کشور در بخش غیرمولد یعنی بخش خانگی و تجاری مصرف شده است.

عسگری گفت: شرکت ملی گاز با اصلاح تعرفه گاز پرمصرف ها در بخش خانگی، بازرسی از ادارات دولتی برای رعایت الگوی مصرف و همچنین اجرای طرح بهینه سازی مصرف در موتورخانه، فرهنگ سازی و سایر اقدامات سیاست گذاری نهایت تلاش خود را برای کنترل مصرف گاز انجام می دهد.

سخنگوی شرکت ملی گاز گفت: از مردم عزیز نیز خواهش می کنیم که در مصرف بهینه گاز ما را همراهی کنند. اگر مردم دمای خانه را بین 18-21 درجه تنظیم کنند، از زمستان فعلی بدون مشکل عبور خواهیم کرد.

منبع: فرارو
انتشار: 4 فروردین 1401 بروزرسانی: 4 فروردین 1401 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 2143

به "رکورد مصرف گاز خانگی شکست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکورد مصرف گاز خانگی شکست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید