سرنوشت پسماندهای پالایشگاه گاز ایلام چه می گردد؟

به گزارش مجله ابوذریون، خبرنگاران/ایلام مسئول واحد حفاظت محیط زیست شرکت پالایش گاز ایلام گفت: پسماندهای پالایشگاه گاز ایلام در دسته های عادی، صنعتی، ویژه ، عفونی و کشاورزی شناساسایی و دسته بندی و کد گذاری می شوند.

سرنوشت پسماندهای پالایشگاه گاز ایلام چه می گردد؟

مهدی منصوری اظهار کرد: پسماندهای این پالایشگاه براساس قانون مدیریت پسماند مصوب سال 83 به 5 دسته تفکیک و طی قرارداد پژوهشی با یکی از دانشگاه های معتبر کشور، شناسایی، دسته بندی و شامل پسماندهای عادی، صنعتی، ویژه ، عفونی و کشاورزی شناساسایی و دسته بندی و کد گذاری می شوند.

وی با بیان اینکه پسماندهای عادی توسط نزدیکترین دهیاری بر اساس بند 7 قانون مدیریت پسماند جمع آوری و به محل دفن مورد تایید سازمان محیط زیست انتقال می یابد، گفت: پسماندهای صنعتی بعد از تفکیک در مبدا و معین شدن قابلیت فروش یا غیر فروش و بازیافت جهت امحاء به واحد متولی ارجاع می گردد.

وی با بیان اینکه پسماند ویژه بر اساس ماهیت خطرناک بودن به صندلی نگهداری موقت انتقال یافته و بعد از ثبت مقادیر آن در سامانه سازمان محیط زیست به وسیله شرکت های ذیصلاح تحت نظارت ا ین سازمان امحاء می شوند، توضیح داد: پسماندهای عفونی که مقدار آن بسیار ناچیز است در محل درمانگاه صنعتی جمع آوری و به بیمارستان طرف قرارداد جهت امحاء ارسال می شوند و پسماند کشاورزی نیز توسط پیمانکار فضای سبزجمع آوری و مطابق قوانین زیست محیطی مدیریت می گردد.

مسئول واحد حفاظت محیط زیست شرکت پالایش گاز ایلام توضیح داد: در این مکان صنعتی در ناحیه فرآیندی ایستگاه های تفکیک اولیه و جمع آوری پسماند احداث شده که به صورت دوره ای و منظم توسط واحد حمل و نقل پالایشگاه هر کدام از پسماندها به محل فروش یا صندلی موقت انتقال می یابد.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی پالایشگاه گاز ایلام، منصوری با اشاره به اینکه در ناحیه غیر فرآیندی برای جمع آوری پسماندهای غیر فرآیندی از ماشین های مکانیزه دهیاری طرف قرارداد، به صورت روزانه استفاده می گردد، اعلام نمود: در دفتر کار همکاران برای مدیریت پسماند های کاغذی، سطل های مخصوص قرار داده شده که پسماندهای کاغذی از مابقی پسماندهای جداسازی و به صورت جداگانه جمع آوری می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 اسفند 1399 بروزرسانی: 22 اسفند 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1634

به "سرنوشت پسماندهای پالایشگاه گاز ایلام چه می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرنوشت پسماندهای پالایشگاه گاز ایلام چه می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید