سیاست های ریاضتی تحمیلی اروپا به یونان فوق العاده مخرب است

به گزارش مجله ابوذریون، خبرنگاران: یک اقتصاد دادن معروف آمریکایی انتقاد شدیدی را به سیاست های حل بحران اروپا و آلمان وارد نموده و گفت سیاست های ریاضتی تحمیلی اروپا به یونان فوق العاده مخرب بوده است.

سیاست های ریاضتی تحمیلی اروپا به یونان فوق العاده مخرب است

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران پل کروگمن برنده جایزه نوبل اقتصاد در سال 2008 و از اقتصاد دانان معروف آمریکایی در تبادل نظر با روزنامه تاگس اشپیگل، انتقاد شدیدی را به سیاست های اتحادیه اروپا در بحران بدهی ها وارد نموده و در بخشی از این تبادل نظر گفت: یک ارتباط واضحی بین سیاست های ریاضتی و شکست مالی وجود دارد؛ هر یورویی که کشورها صرفه جویی نموده اند 1.3 تا 1.5 یورو از فراوری ناخالص داخلی آن ها هزینه شده است که به این ترتیب رشد اقتصاد ملی کاهش می یابد.

این اقتصاد دادن معروف آمریکایی در بخش دیگری از این تبادل نظر توضیح داد: آلمان تجربه های شخصی خود را به مدلی در اروپا تبدیل نموده است. آلمانی ها می گویند ما سیاست های ریاضتی را در دوران بحران در سال های 1999-2000 به کار بردیم و حالا اوضاع خوبی داریم. حالا آلمانی ها به دیگر کشورها می گویند شما باید آنچه ما انجام داده ایم انجام دهید. اما در مقابل واکنش هایی هم وجود دارد مبنی بر اینکه ما آنچه را که شما انجام داده اید انجام نمی دهیم.

وی همچنین گفت: آلمان تنها تجربه های شخصی خود را می بیند و فکر می نماید سیاست های ریاضتی روی ما هم جواب می دهد و نمی فهمد که این سیاست ها همواره پاسخگو نیست.

این اقتصاد دان آمریکایی در بخش دیگری از این تبادل نظر گفت: در یونان یک سیاست ریاضتی تعیین احتمالا غیر قابل اجتناب بود اما نه در این مقیاس بزرگ. به این کشور در عرض دو سال کاهش هزینه ها و افزایش مالیات به اندازه 15 درصد فراوری ناخالص ملی تحمیل شد. دو درصد بله اما نه 15 درصد. چنین سیاست ریاضتی کاملا مخرب بوده و شرایط مالی این کشور را مطمئنا بهبود نبخشیده است.

وی اضافه نمود: سیاست های ریاضتی رشد اقتصاد یونان و درآمدها را به شدت کاهش داده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 8 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 390

به "سیاست های ریاضتی تحمیلی اروپا به یونان فوق العاده مخرب است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیاست های ریاضتی تحمیلی اروپا به یونان فوق العاده مخرب است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید