عدم نتیجه بخشی طرح های آبی با وجود اعتبارات گسترده

به گزارش مجله ابوذریون، مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: یکی از اصلی ترین موضوعات وزارت نیرو تسریع در اجرا و اتمام طرح های نیمه تمام صنعت آب در کشور است.

عدم نتیجه بخشی طرح های آبی با وجود اعتبارات گسترده

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از وزارت نیرو، محمد جوانبخت، معاون آب وزیر نیرو در نشست وزیر نیرو با مدیران صنعت آب و آبفای کشور با اشاره به صرف اعتباری بیش از 71 هزار میلیارد تومان برای اجرای این پروژه ها در کشور، اضافه کرد: با اینکه اعتبارات فراوانی برای اجرای این طرح ها در کشور صرف شده است، هنوز نتایج و تأثیرات مثبت آن ها بر مدیریت منابع آب دیده نشده است.

وی اضافه کرد: برای این منظور بسته ای تحت عنوان طرح های قابل بهره برداری بخش آب در دستور کار قرار گرفته است که از جمله اهداف آن اجرای 67 سد با حجم مخزن 10 هزار و 800 میلیون مترمکعب و حدود هفت هزار و 700 میلیون مترمکعب تنظیم آب، احداث 30 هزار شبکه آبیاری، تآمین آب شرب 10 هزار روستا با برخورداری کمتر از 90 درصد آب، تأمین آب شرب پایدار برای 135 شهر با اجرای 32 تصفیه خانه، احداث 69 تصفیه خانه فاضلاب و ... است.

جوانبخت تأمین اعتبار، بازنگری در اجرای بعضی پروژه ها و مسائل قراردادی را از چالش های مهم مدیران در اجرای این طرح ها برشمرد و اظهار کرد: اعتبارات مورد احتیاج برای اتمام این پروژه ها بالغ بر 296 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده و راه حل هایی هم برای آن در نظر گرفته شده است، اما کارگروه راهبری در سطح ملی به طور گسترده تأمین اعتبارات را پیگیری خواهد نمود.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا ادامه داد: شرایط آب کشور در شرایط بحرانی است و مجموعه مدیریت بخش آب کشور به عنوان یک ظرفیت دولتی و حاکمیتی با کار و کوشش بسیار می تواند در بهبود شرایط، مؤثر واقع گردد.

جوانبخت اضافه کرد: همه ما به عنوان پیشانی مدیریت آب کشور باید به مدیریت صحیح و بهینه منابع آب، مدیریت مصرف و تقاضا و موضوع تخصیص آب به شکل یک ضرورت نگاه نموده و با برنامه ریزی صحیح به عبور از این شرایط یاری کنیم.

وی بر اجرای مصوبات کارگروه سازگاری با کم آبی و اجرای صحیح طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی و حفاظت از رودخانه ها تأکید کرد و گفت: در این شرایط مدیران باید بکارگیری نیرو های متخصص، متعهد، دلسوز و کارآمد را در اولویت قرار دهند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 بهمن 1400 بروزرسانی: 10 بهمن 1400 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 2086

به "عدم نتیجه بخشی طرح های آبی با وجود اعتبارات گسترده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عدم نتیجه بخشی طرح های آبی با وجود اعتبارات گسترده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید