مصوبات شورای سلامت خرمشهر باید ضمانت اجرایی داشته باشد

به گزارش مجله ابوذریون، به گزارش خبرنگاران، فاخر ربیعی فر شامگاه سه شنبه در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان خرمشهر در سالن شهید دورقی فرمانداری این شهرستان، اظهار کرد: یکی از دلایل حل نشدن مسائل بهداشتی در خرمشهر این است که برای مصوبات شورای سلامت مدت زمان اجرا و الزام اجرایی دیده نمی گردد.

مصوبات شورای سلامت خرمشهر باید ضمانت اجرایی داشته باشد

وی تاکید نمود: برطرف مسائل بهداشتی شهرستان، مستلزم این است که مصوبات شورای سلامت ضمانت اجرایی داشته باشد.

رئیس شورای شهر خرمشهر به اجرای طرح زنده گیری سگ های ولگرد به عنوان یکی از این دست مصوبات جلسات شورای سلامت خرمشهر اشاره نمود و در این خصوص گفت: لایحه زنده گیری و عقیم سازی سگ های ولگرد از سوی شهرداری به صحن شورای شهر رسید اما دیگر نهادها که برای آنها تامین اعتبار مقرر شده بود، آمادگی خود را برای اجرای مصوبه اعلام نکردند.

وی اضافه نمود: شورای شهر در صورت اطمینان از عمل کردن سه نهاد منطقه آزاد اروند، بندر و نفت و گاز اروندان برای تامین سهم مالی معین شده، مانع تصویب لایحه، اختصاص اعتبار سهم شهرداری و اجرای کار نخواهد شد.

ربیعی فر تاکید نمود: بدون ورود سه دستگاه های دیگر بر اساس مصوبه شورای سلامت در بحث تامین اعتبار مورد احتیاج برای اجرای این طرح، زنده گیری و عقیم سازی سگ های ولگرد در خرمشهر اجرایی نمی گردد.

وی در ادامه به ساماندهی دستفروشان و رسیدگی به شرایط بهداشتی بازارهای روز و صفای خرمشهر نیز پرداخت و اعلام کرد: در خصوص ساماندهی دستفرشان، جلسات مختلفی اعم از جلسه ای در دفتر فرماندار، جلسه با کسبه و شورای تامین برگزار گردید و یک جلسه غیر رسمی نیز در خصوص بازار امام علی (ع) در این رابطه با سرمایه گذار این بازار گرفته شد که نتایج خوبی داشته است.

پیگیری احداث بازارهای منطقه ای در حوالی بازار سیف و بازار صفا و همچنین آمادگی بخش خصوصی برای ایجاد 480 واحد تجاری برای دستفروشان از جمله مواردی بود که رئیس شورای اسلامی شهر خرمشهر به عنوان راهکارهای پیش بینی شده برای ساماندهی دست فروشان ارائه کرد و از خوستار همکاری شبکه بهداشت و اتاق اصناف این راستا شد.

ربیعی فر در ادامه خواهان رسیدگی به وضعیت آب در روستای ام التلول شد و گفت: آب شرب روستای ام التلول خرمشهر وضعیت اسفباری دارد و چون محدوده شهری و روستایی آن معین نیست هیچ کس تا کنون اقدام جدی برای برطرف مشکل آن نکرده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 93

به "مصوبات شورای سلامت خرمشهر باید ضمانت اجرایی داشته باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصوبات شورای سلامت خرمشهر باید ضمانت اجرایی داشته باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید