پرداخت عوارض 11 آزادراه الکترونیکی شد

به گزارش مجله ابوذریون، وزیر راه و شهرسازی از الکترونیکی شدن پرداخت عوارض 11 آزادراه کشور اطلاع داد و گفت: عوارض تمام آزادراه ها به صورت پیمایشی دریافت می گردد.

پرداخت عوارض 11 آزادراه الکترونیکی شد

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، محمد اسلام با اشاره به همه گیری ویروس کرونا از اواخر سال 98 و کوشش برای کاهش مبادله اسکناس و پول به دلیل احتمال انتقال ویروس کرونا، یادآو شد: در گام نخست، 4 آزادراه به شبکه پرداخت الکترونیکی عوارض متصل شد و بعد از آن سه آزادراه دیگر و امروز نیز 4 آزادراه به شبکه پرداخت الکترونیکی عوارض متصل شد. با اینکار تعداد آزادراه هایی که به شبکه الکترونیکی عوارض متصل شد به 11 آزادراه رسید.

وی ادامه داد: آزادراه اصفهان-نظنز، نظنز-کاشان، رشت-قزوین به شبکه پرداخت عوارض الکترونیکی متصل شده است. کوشش داریم تا سیستم های پرداخت عوارض الکترونیکی برای مردم متنوع و ساده گردد. همچنین با توجه به تکلیف ستاد ملی کرونا و اخذ مجوز به وزارت راه و شهرسازی مجوز برای دریافت اسامی افرادی که عوارض را پرداخت نکردند از سوی پلیس، عملا توسعه زیرساخت ها انجام شد و در ماه های آینده تعداد بیشتری از اتوبان ها را به سیستم پرداخت الکترونیکی متصل می کنیم.

اسلامی گفت: تا امروز 11200 کیلومتر از 1700 کیلومتر آزادراه های کشور در قالب این طرح پوشش داده شده است. این 1200 کیلومتری که پوشش داده شده در 4 مورد از اتوبان ها حدود 60 درصد از ترافیک آزادراهی را تحت پوشش خود قرار می دهد.

وزیر راه با یادآوری دریافت عوارضی آزادراه های تهران- پردیس و تهران- شمال به شکل نیمه الکترونیکی، افزود: کسانیکه عوارض الکترونیکی خود را پرداخت نمی نمایند به موجب قانون حتما مشمول جریمه می شوند و جریمه های سنگینی نیز برای این موضوع در نظر گرفته شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 خرداد 1400 بروزرسانی: 29 خرداد 1400 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1804

به "پرداخت عوارض 11 آزادراه الکترونیکی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت عوارض 11 آزادراه الکترونیکی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید