پیروزی احتمالی مودی در انتخابات بر اساس نظر سنجی های مردمی

به گزارش مجله ابوذریون، دهلی نو-خبرنگاران- آخرین مرحله انتخابات در هند که در هفت مرحله برگزار گردید روز یکشنبه به خاتمه رسید و براساس نظرسنجی از رای دهندگان در خاتمه مهلت رای گیری، نارندرا مودی نخست وزیر کنونی این کشور برای یک دوره دیگر در این سمت خواهد ماند. به دلیل وسعت و پیچیدگی انتخابات هند این نظرسنجی ها در مواردی دقیق نبوده اند.

پیروزی احتمالی مودی در انتخابات بر اساس نظر سنجی های مردمی

روزنامه تایمز او ایندیا روز دوشنبه در گزارشی نوشت،بر اساس چهار نظر سنجی اجرا شده نارندرا مودی و حزب حاکم باهارتیا جانتا پارتی (بی جی پی) احتمالا بین 280 تا 315 کرسی در مجلس را به دست خواهند آورد که این تعداد بسیار بیشتر از کرسی های مجلسی حزب کنگره به رهبری راهول گاندی و به عنوان بزرگ ترین رقیب مودی می باشد.

مجلس سفلای هند (لوک سبها) 543 کرسی دارد و برای رسیدن به اکثریت یک حزب باید 272 کرسی به دست آورد.

شمارش آرا در هند روز پنجشنبه شروع خواهد شد و در همان روز نتایج اعلام خواهد شد.

مودی در طول انتخابات از مردم خواسته بود تا در ابعادی بی سابقه در این رای گیری شرکت نمایند. او با شعارهای جنجالی وعده هندی مرفه و مدرن داده و گفته بود با تمام قوا با تروریسم مبارزه می نماید.

در انتخابات هند 900 میلیون نفر واجد شرایط رای دادن هستند که این امر آن را به بزرگترین انتخابات جهان تبدیل می نماید و سرنوشت هشت هزار نامزد و 670 حزب سیاسی را روشن می نماید.

مودی به عنوان یک چهره اقتدارگرا در این انتخابات مبارزه کرد و طرفداران خودش را دارد اما راهول گاندی اقتصاد و زنان را محور مبارزات خود نموده است. در همین حال رشد مالی هند در دوران نخست وزیری مودی کاهش یافته و بیکاری کم سابقه و همچنین ادامه مسائل کشاورزان، انتقاد های گسترده ای را متوجه نخست وزیر هند ساخته است.

راهول گاندی نسل چهارم خاندان گاندی-نهرو است که در دوره گذشته رای دهندگان هندی نشان دادند از سلطه طولانی آنها بر نظام سیاسی هند خسته شده اند.

مودی در سال 2014 با فاصله زیاد توانست رقبا را شکست دهد و به نخست وزیری برسد. 288 کرسی مجلسی که حزب بی جی پی در دوره قبل به دست آورد در سی سال قبل از آن بی سابقه بود و حزب کنگره بدترین شکست تاریخ خود را خورد و فقط 44 کرسی به دست آورد.

آساق**267**1600

منبع: ایرنا
انتشار: 2 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 240

به "پیروزی احتمالی مودی در انتخابات بر اساس نظر سنجی های مردمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیروزی احتمالی مودی در انتخابات بر اساس نظر سنجی های مردمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید