کاهش خشونت و فرایند صلح محور ملاقات اشرف غنی و عبدالله

به گزارش مجله ابوذریون، همزمان با توقف دو هفته ای مذاکرات صلح با طالبان و افزایش خشونت ها، رئیس جمهور و رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان درباره کاهش خشونت و فرایند صلح این کشور ملاقات کردند.

کاهش خشونت و فرایند صلح محور ملاقات اشرف غنی و عبدالله

از پروفایل ما وبلاگ بخار دیدن نمایید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، اشرف غنی رئیس جمهور و عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان با حضور مشاور امنیت ملی و معاونین ریاست جمهوری این کشور ملاقات کردند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

براساس بیانیه منتشر شده توسط ارگ ریاست جمهوری افغانستان، در این ملاقات دو طرف ضمن گفت وگو درباره تحولات اخیر در فرایند صلح و مسایل منطقه ای از افزایش خشونت ها ابراز نگرانی نموده و بر تامین آتش بس دائمی تاکید نمودند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

لازم به ذکر است که دور دوم مذاکرات صلح افغانستان 17 روز پیش در قطر شروع شد و در چهار روز نخست 3 نشست برای توافق بر سر دستورکار مذاکرات برگزار گردید اما این ملاقاتها نتیجه ای نداشت و پس از آن تا به امروز در 13 روز اخیر دو طرف هیچ نشستی نداشته اند .

کارشناسان بر این باورند که توقف مذاکرات در قطر به این دلیل است که دو طرف منتظر تعیین شدن سیاست دولت جدید آمریکا در قبال افغانستان هستند و پیش از آن تمایلی برای سپردن تعهدات به یکدیگر ندارند.

این درحالی است که درگیری ها در افغانستان تشدید شده و طالبان نیز همزمان با آنچه بعضی کارشناسان آن را توقف کامل مذاکرات می دانند، ملاقاتهای دیپلماتیک خود را با نمایندگان کشورهای و سازمان های بین المللی افزایش داده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 اسفند 1399 بروزرسانی: 8 اسفند 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1605

به "کاهش خشونت و فرایند صلح محور ملاقات اشرف غنی و عبدالله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش خشونت و فرایند صلح محور ملاقات اشرف غنی و عبدالله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید