گزارش، شرایط جنگی در اروپا و آمریکا برای مبارزه با کرونا

به گزارش مجله ابوذریون، سیاستمداران در آمریکا و کشورهای اروپایی مبارزه با ویروس کرونای جدید را به شرایط جنگ تشبیه کرد ه اند.

گزارش، شرایط جنگی در اروپا و آمریکا برای مبارزه با کرونا

با ما سفر کنید و با تور ترکیبیی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سیاستمداران و رسانه ها در آمریکا و اروپا در روزهای گذشته بارها برای توصیف شرایط خود جهت مبارزه با ویروس کرونا از تشبیه جنگ استفاده نموده اند.

یک رسانه آمریکایی به نقل از کارشناسان نوشته مبارزه با کرونا در ایتالیا مانند مبارزه در میدان جنگ جهانی دوم است. پایگاه نیویورک پست با اشاره به آمار بالای تلفات کرونا در ایتالیا نوشته به نقل از یک پرستار در شمال این کشور نوشته مبارزه با این ویروس مانند بودن در میانه جنگ جهانی است.

این رسانه نوشته بیمارستان هایی مانند این بیمارستان در برسیکا که پرستار مذکور در حال کار کردن در آن است پر از بیمار هستند. این بیماری چند روز پیش جان دکتر رابرتو استلا، رئیس انجمن پزشکی ایتالیا را گرفت.

در انگلیس هم مسئولان تهدید ویروس کرونا را به جنگ جهانی دوم تشبیه نموده اند و از مردم این کشور خواسته اند با یکدیگر متحد شده و سختی ها را برای مبارزه با این ویروس تحمل نمایند.

مت هانکوک، مشاور وزیر بهداشت در مقاله ای در روزنامه تلگراف نوشته لندن میخواهد از افراد مسن 70 ساله و بالاتر خواهش کند برای نزدیک به 4 ماه خودشان را قرنطینه نمایند. او گفت این برنامه ها هنوز نهایی نشده اند باید طی چند هفته آینده اعلام خواهد شد.

هانکوک در آن مقاله می نویسد: نسل ما هیچ گاه چنین به بوته آزمایش گذاشته نشده است. پدرعظیم های ما هنگامی که شهرهایمان در جریان بلیتس بمباران شد چنین آزمونی را پشت سر گذاشته اند.

رسانه های انگلیس از اصطلاح بلیتس نخستین بار برای توصیف عملیات بمباران آلمان بین سال های 1940 تا 1941 استفاده کردند. آلمان ها در این حملات بسیاری از شهرهاو شهرک های صنعتی انگلیس از جمله لندن را هدف حمله قرار دادند و رسانه های انگلیس از لغت بلیتس برای تقویت روحیه مبارزه در دوران جنگ استفاده می کردند.

مشاور وزیر بهداشت انگلیس در یادداشت خود نوشته است: علی رغم بمباران هایی که هر شب انجام می شد، جیره بندی ها و مرگ و میرها آنها در یک کوشش عظیم ملی کنار یکدیگر ایستادند. امروز نسل ما در برابر آزمون خودش قرار گرفته و در حال مبارزه با یک بیماری بسیار واقعی و جدید است. ما باید برای محافظت از زندگی با این بیماری مبارزه کنیم.

در آمریکا هم برنی سندرز، سناتور آمریکایی و یکی از نامزدهای مرحله درون حزبی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از تشبیه جنگ برای هشدار درباره تبعات کروناویروس جدید استفاده نموده است.

سندرز گفت: بحرانی که ما در اثر کرونا با آن مواجهیم در مقیاسی هم تراز با یک جنگ عظیم است و باید مطابق با این عمل کنیم.

او افزود: شمار تلفات ممکن است حتی از آنچه نیروهای مسلح درجریان جنگ جهانی دوم تجربه کردند هم بالاتر باشد. به عبارت دیگر ما با این بحران بسیار عظیم روبرو هستیم و باید متناسب با آن عمل کنیم.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه هم دیشب ضمن اعلام تعطیلی کامل فرانسه گفت که این کشور در شرایط جنگ قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1001

به "گزارش، شرایط جنگی در اروپا و آمریکا برای مبارزه با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش، شرایط جنگی در اروپا و آمریکا برای مبارزه با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید